Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Games : programmeren voor kinderen
Authors: --- ---
ISBN: 9789401479301 Year: 2021 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leren programmeren was nog nooit zo eenvoudig!Ben je dol op computers en games?Droom je ervan om je eigen game te maken?Met deze praktische gids ontwikkel je aan de hand van acht games je programmeertalent.Laat daarna je creativiteit de vrije loop en maak je eigen game.Met stap-voor-stapinstructies, screenshots en illustraties om met Scratch aan de slag te gaan.Een leerrijk boek in de succesvolle reeks Programmeren voor kinderen.https://www.lannoo.be/nl/programmeren-voor-kinderen-games-0


Book
Game over : hoe pak je gameverslaving bij jongeren aan?
Author:
ISBN: 9789463830645 Year: 2021 Publisher: Kalmthout Pelckmans uitgevers nv

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Games zijn niet meer weg te denken uit het leven van onze jongeren. Wereldwijd brengen miljoenen jongens en meisjes een groot deel van hun vrije tijd gamend door. Meestal blijft het een hobby, maar sommige gamers zijn niet meer weg te branden van hun scherm ? met zware gevolgen voor hun studies, gezondheid en sociale leven. Matthias Dewilde behoorde tot die laatste categorie. Hij kon niet stoppen met gamen, bracht maanden door achter zijn computer en kwam amper buiten. Intussen heeft hij zijn verslaving overwonnen en begeleidt hij ouders en hun kinderen die worstelen met overmatig gamen naar een gebalanceerd on- en offlineleven. In Game over? beantwoordt hij alle vragen over gameverslaving. Wanneer mondt een onschuldig spelletje uit in een gameverslaving? Wat zijn de alarmsignalen? Hoe komt het dat sommige jongeren sneller verslaafd raken dan anderen? Kunnen we sommige games niet beter verbieden? En wat kan je als ouder doen om een gameverslaving bij je kind te voorkomen?https://www.standaardboekhandel.be/p/game-over-9789463830645


Book
Help! Mijn kind leeft online : gids voor ouders en andere opvoeders
Authors: ---
ISBN: 9789461316233 Year: 2017 Publisher: Kalmthout Van Halewyck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De nieuwe media ? Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp ? overrompelen ons. Wie wil, kan altijd en overal in verbinding zijn met anderen. ?Wijsheid? ligt één muisklik van je verwijderd en winkels zijn dichterbij dan de straathoek. Vervelen lijkt haast niet meer mogelijk.Maar de balans slaat stilaan door. Kinderen worden geconfronteerd met massa?s informatie die ze moeten verwerken. Mensen liken maar praten niet, gamen is een manier geworden om uit de ?echte? wereld te ontsnappen. Sociale media beginnen kinderen te overheersen. Hoe ga je daar als ouder mee om? En hoe zet je je kind op pad naar een gezond socialemediagebruik?In #Help! Mijn kind leeft online houden Lieve Swinnen en Stefaan Lammertyn het basic, zodat niet alleen diehards, maar ook dummy?s aan de slag kunnen. Lieve en Stefaan brengen hun professionele expertise in dit boek samen en mixen kennis over media en opvoeden in een gezonde cocktail.


Book
ePsychologie : over technologie in therapie
Author:
ISBN: 9789401458436 Year: 2019 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Technologie speelt een steeds grotere rol in ons leven. Wanneer we ons niet goed in ons vel voelen, zoeken we al snel online naar antwoorden en hulp. Ook hulpverleners maken steeds meer gebruik van technologie in therapie. Websites, apps, chatbots, wearables, serious games, virtual en augmented reality lijken veelbelovende tools om ons te helpen omgaan met stress, depressie, paniekaanvallen, trauma, fobieën en eetstoornissen. Maar hoe zijn die behandelingen tot stand gekomen en wat is niet alleen hype, maar ook hulp?(https://www.lannoo.be/nl/epsychologie)


Book
Van spelen tot serious gaming : spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk
Author:
ISBN: 9789033480805 Year: 2011 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel van dit boek beschrijven Joop Berding (over John Dewey), Bert van Oers (over Lev Vygotsky), en Ed Elbers (over Jean Piaget), hoe deze zeer inspirerende denkers over spel hebben geschreven. Het tweede deel bevat 13 bijdragen om kennis en ervaring over de functie van spel en gebruik ervan in opleidingen over te dragen. De hoofdstukken zijn geschreven door opleiders van hogescholen en medewerkers van instellingen die de waarde van spel onder ogen zien. Of het nu gaat om spelend leren in de onderbouw, spelend onderzoeken in de bovenbouw, serious gaming in het kader van vakken in primair en secundair onderwijs, spelen in de buitenruimte, op de brede school, in de wijk, of spelbegeleiding, iedere auteur heeft met studenten voor ogen zijn ervaringskennis beschreven inclusief voorbeelden en opdrachten. In het laatste hoofdstuk komen overkoepelende thema's aan bod, zoals spel in relatie tot het volgen van ontwikkeling en leerprocessen, spel in de multiculturele school, gaming en spelen, en de onderzoeksvragen die te stellen zijn gelet op spel en spelen in de pedagogische beroepspraktijk. Het boek richt zich op opleiders en hun studenten van hogescholen in het kader van de opleiding tot leerkracht in het primair onderwijs, tot docent in het secundair onderwijs en tot pedagoog in vroege en naschoolse opvang.

Keywords

Serious gaming. --- Spelen --- Pedagogie. --- Didactics of sports and games --- spelen --- pedagogiek --- Spelen ; pedagogie --- #PBIB:+110.71 --- gaming --- speelleermiddelen --- spelbegeleiding --- 433.5 --- 433.6 --- 454.53 --- Basisonderwijs --- Buitenhuisspelen --- Dewey --- Dewey, John --- Games --- Jenaplanscholen --- Natuurspelen --- Piaget --- Piaget, Jean --- Spelactiviteiten --- Spelbegeleiders --- Spelen(Kinderspelen) --- Spelend leren --- Spelontwikkeling --- Vygotsky --- basisonderwijs --- 416.4 --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Brede school --- Buitenspelen --- Jenaplan --- Jenaplanonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Spel --- Spelbegeleiding --- Vygotsky, Lev --- Spel ; opvoeding --- Kinderen --- Spel; opvoeding --- 110239.jpg --- 681.3*K8 --- 794 --- spelend leren --- 794 Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- Bordspelen. Tafelspelen. Denkspelen. Kansspelen. Bekwaamheidsspelen --- 681.3*K8 Personal computing: games --- Personal computing: games --- Onderwijs : Didactiek : Hoger onderwijs : Algemeen --- Audiovisuele opvoeding --- Kind, spel en speelgoed --- Speelleermiddelen --- Psychologie van het kinderspel --- Education --- Philosophy --- Didactiek van sport en spel --- Didactics of secundary education --- Speltheorie --- Computerspelen --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Remediërend onderwijs --- Ontwikkelingspsychologie --- PXL-Education 2020 --- didactiek van sport en spel --- onderwijs en onderzoek --- Computerspel --- Didactische werkvorm


Book
Communiceren met jongeren
Authors: --- --- ---
ISBN: 9782509025784 Year: 2015 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Communiceren met jongeren bestaat uit negen hoofdstukken, die telkens een hardnekkig cliché over jongerencommunicatie ontkrachten, nuanceren en illustreren met goede voorbeelden. In elk hoofdstuk komt ook een expert aan het woord, die zijn of haar licht laat schijnen op goede jongerencommunicatie. De nadruk van deze publicatie ligt op de praktijk.Via dit boek kunnen organisaties, verenigingen, scholen en overheden zich laten inspireren en de uitdaging aangaan om nog beter met jongeren te communiceren en hen te benaderen met warmte en duidelijkheid. Zodat de informatie die je hen wil geven, hen daadwerkelijk kan helpen.Bron : http://www.politeia.be


Book
Videogame lexicon
Authors: --- ---
ISBN: 905583890X Year: 2001 Volume: *2 Publisher: Diegem Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Videogames zijn in de loop der jaren uitgegroeid van een paar bewegende stippen op een zwart-wit scherm tot een spel dat zich in real time in een 3D-omgeving afspeelt. Ook de taal en de terminologie zijn na al die jaren een eigen leven gaan leiden. Soms lijkt het wel een geheimtaaltje van hardcore gamers. Dit woordenboek geeft uitleg bij alle termen die in de wereld van de videogames gebruikt worden. Met vertelt het ook de geschiedenis van de meest markante games, situeert het de voornaamste spelers op de markt en biedt het een kijk op het productieproces van de videospellen.


Book
Mag ik op de computer ? Computers en het internet in de opvoeding
Author:
ISBN: 9020941909 Year: 2001 Publisher: Tielt Lannoo


Book
Jongeren en gaming : over de effecten van games, nieuwe sociale netwerken en educatieve kansen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789033470318 9033470314 Year: 2008 Publisher: Leuven/Voorburg Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Computergames staan onmiskenbaar en in toenemende mate in de belangstelling. Games zijn sinds hun ontstaan, ongeveer 40 jaar geleden, geëvolueerd van een subcultureel en "nerdy" nicheproduct naar een mainstream cultuurproduct met een breed doelpubliek. Ondanks hun ondertussen respectabele leeftijd, hun plaats in de (jeugd)cultuur en hun economische impact, kampen games echter tot op de dag van vandaag met een opvallend negatief imago. Met de regelmaat van een klok, en vaak gevoed door mediagenieke en spraakmakende incidenten, worden games en de gamecultuur in de publieke opinie en het politieke discours beladen met de zonden van Egypte. Vier Vlaamse specialisten gaan in op de effecten van games en op de mogelijkheid die ze bieden voor het creëren van nieuwe sociale netwerken en educatieve kansen. In een eerste deel onderzoeken de auteurs of de morele paniek rond games in de media gefundeerd is. Vervolgens wordt dieper ingegaan op de 'bijzondere' aantrekkingskracht die games kunnen uitoefenen, en op de rol die ze kunnen spelen bij het ontstaan van nieuwe gemeenschappen en netwerken. Daarnaast besteden de auteurs uitvoerig aandacht aan de verschillende omgevingen waarbinnen het gamen plaatsvindt, aan de gevaren van online gamen en aan de maatregelen door de overheid. Het derde deel is gewijd aan computergames in educatie en onderwijs. Het medium van de videogames wordt hier onder meer gesitueerd binnen recente ontwikkelingen rond geletterdheden. Een interessant boek, waaruit blijkt dat er een grote behoefte is aan een grootschalig onderzoek naar het gamen als maatschappelijk feit en cultureel fenomeen. Het boek wordt besloten met verwijzingen naar wetenschappelijke literatuur, websites en de vigerende Belgische wetgeving

Keywords

Video games and children --- Computers and children --- Internet games --- Social aspects --- Computerspellen. --- Consumer behavior --- robots --- Sociology of culture --- games --- jongerencultuur --- sociale netwerken --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- Affective and dynamic functions --- jeugd --- Age group sociology --- 316.723 --- #PBIB:+117.50 --- 187 Kinderrechten en Vrije tijd --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H17 --- #SBIB:309H402 --- 663 Jeugd --- 840 Samenleving en staat --- gaming --- audiovisuele opvoeding --- computerspellen --- 37.02 --- lerarenopleiding --- vakdidactiek --- 433.5 --- ICT --- jeugdcultuur --- Computerspelen --- Jeugd --- Cybercrime --- Cyberpesten --- Games --- Jongeren --- Onderwijs --- Sociale netwerken --- Videogame --- Videospelletjes (games) --- Jongeren en ICT --- Media --- Sociale media --- informatica --- S20080772.JPG --- opvoeding --- 316.723 Subculturen --(sociologie) --- Subculturen --(sociologie) --- Muzische vorming : Media & ICT --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Computer- en videogames --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, .. --- Audiovisuele opvoeding --- (zie ook: teleonderwijs) --- 362.8 --- 37 --- departement Beeldende Kunst 09 --- maatschappelijke veiligheid --- computergame --- KI (kunstmatige intelligentie) --- Kinderen en jeugd --- Vrijetijdsbesteding --- Cultuursociologie --- Netwerken --- Opvoeding en onderwijs --- Jeugdculturen --- Gamen --- Educatie --- Media en publiekgroepen: gebruik van de boodschap, effecten van de media, --- jongeren --- Computerspel --- Sociaal netwerk --- Kind --- Recreatie --- Netwerk (ict) --- Opvoeding --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jeugdcultuur --- Gaming --- Duurzaamheid --- App --- Netwerk (relationeel) --- Jongere --- Internet games - Social aspects


Book
Diagnostiek bij kinderen, jongeren en gezinnen : Deel IV: Specifieke klachten onder de loep
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789462920316 9789033493195 9789462923706 9789463441513 9463441514 Year: 2017 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goede hulpverlening aan kinderen, jongeren en gezinnen start met een goed diagnostisch onderzoek volgens de principes van de empirische cyclus. Voor het werken met kinderen, jongeren en gezinnen zijn er verschillende kwaliteitsvolle diagnostische modellen beschreven, zoals bijvoorbeeld het handelingsgerichte diagnostische model van Pameijer en van Beukering of het model van de diagnostische cyclus zoals beschreven door de Bruyn, Ruijssenaars, Pameijer en van Aarle.Dit handboek vertrekt vanuit deze modellen om de clinicus concrete, state-of-the-art handvatten te bieden om het diagnostisch handelen inhoudelijk te sturen. Dit boek is het vierde in een reeks waarmee de auteurs hulpverleners willen informeren over het diagnostische proces en over recente inzichten in de (ontwikkeling van) gedrags- en emotionele problemen die de diagnosticus nodig heeft om een kwaliteitsvol diagnostisch onderzoek uit te voeren. Dit handboek is dan ook relevant voor studenten én voor hulpverleners die een antwoord trachten te vinden op de hulpvragen van kinderen, jongeren en gezinnen.In dit vierde en laatste deel zoomen de auteurs in op diagnostiek bij een breed scala aan specifieke klachten. Deze klachten kunnen te maken hebben met emotionele problemen zoals angst, depressie, eetstoornissen en (niet-) suïcidale zelfbeschadiging, met gedragsproblemen zoals hechtingsstoornissen of overmatig gamen, of met ontwikkelingsgerelateerde problemen zoals ADHD of autismespectrumstoornis. Voor alle klachten schetsen de auteurs de nodige theoretische achtergrond. Vervolgens beschrijven zij instrumenten en strategieën om aan handelingsgerichte diagnostiek te doen op de niveaus van onderkenning, verklaring en indicatiestelling. Bron : www.acco.be

Keywords

Diagnostiek --- Kinderen. --- Jongeren. --- Gezinnen. --- # BIBC : Academic collection. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie. --- #KVHB:Orthopedagogie. --- #KVHB:Psychodiagnostiek. --- 419.2 --- Diagnostiek. --- Kinderpsychiatrie. --- diagnose --- diagnostiek. --- kinderpsychiatrie --- kinderpsychiatrie. --- psychodiagnostiek. --- Psychotechnisch onderzoek. --- 61. --- 616. --- ethiek --- psychiatrische diagnostiek --- beroepsgeheim --- Orthopedagogics --- deontologie --- kinderen --- orthopedagogiek --- jeugd --- interculturele communicatie --- Kinderen ; psychodiagnostiek --- Jongeren ; psychodiagnostiek --- # BIBC : Academic collection --- #KVHB:Psychodiagnostiek --- psychodiagnostiek --- 419.7 --- psychiatrie --- gezinnen --- Psychotechnisch onderzoek --- Diagnosis --- Handbooks, manuals, etc. --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Gedragstherapie --- #KVHB:Orthopedagogie --- Psychodiagnostiek --- Kinderpsychiatrie --- 616 --- diagnostiek --- 61 --- Orthopedagogiek --- ontwikkelingspsychologie --- psychopathologie --- orthopedagogie --- gedragsproblemen --- emotionele problemen --- PXL-Education 2019 --- methodisch handelen --- PXL-Social Work 2014 --- #KVHB:Gedragstherapie. --- Psychodiagnostiek. --- gezinnen. --- kinderen. --- psychiatrie. --- Kinderen --- Gezinnen --- Hulpverlening --- Psychodiagnose --- Jeugd --- Ontwikkelingspsychologie --- Gedragsproblemen --- ADHD --- Autisme --- Psychotische stoornissen --- Gender --- Leerstoornissen --- Dyscalculie --- Dyslexie --- Dwangstoornissen --- Angststoornissen --- Depressie --- Zelfverwonding --- Zelfmoord --- Kindermishandeling --- Eetstoornissen --- Gamen --- Drugs --- Incontinentie --- Gehechtheid --- Hechtingsproblemen --- Dissociatieve stoornissen --- Psychische stoornissen ; adolescenten --- 467 --- psychische stoornissen --- psychische stoornissen. --- diagnostische modellen --- gedrags- en emotionele problemen --- Kind --- Gezin --- Diagnose --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Ouderenzorg --- Gedragsprobleem --- Psychotische stoornis --- Leerstoornis --- Dwangstoornis --- Angststoornis --- Eetstoornis --- Gaming --- Hechting (psychologie) --- Hechtingsprobleem --- Dissociatieve stoornis --- ouder --- Jongere --- Autismespectrumstoornis

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by